Synpunkter och felanmälan

 

Felanmälan gator, hamn, parker eller vatten/ avlopp

Om du ska göra en felanmälan på kommunens gator, hamn, parker eller vatten/avlopp kan du göra det antingen via ett webbaserat formlär eller via en applikation.

Felanmäl via formulär

Formuläret för felanmälan hittar du under Relaterad information.

Felanmäl via applikation

För att felanmäla sådant som rör kommunens gator, hamn, parker eller vatten/ avlopp kan du ladda ned applikationen ”Synpunkter & fel Gullspång”.

Applikationen finns för Android och Iphone och kan laddas hem där du vanligtvis hämtar appar. Där kan du enkelt ta en bild och skicka med liksom ange position, till exempel platsen för ett nedblåst träd, hål i gatan eller nedskräpning.

Ditt ärende skickas vidare till till den person inom kommunen som ansvarar för det område ditt ärende berör. Du får en bekräftelse på att ditt ärende registrerats. Observera att du måste ange e-postadress eller mobilnummer för att få en bekräftelse och återkoppling. Du kommer sedan få besked när ditt ärende har tagits om hand.

Din synpunkt, ditt förslag eller klagomål blir en offentlig handling

Alla inkomna synpunkter, förslag och klagomål registreras och följs upp, handlingarna är offentliga. Dina personuppgifter registreras i vårt datasystem och hanteras enligt dataskyddsförordningen GDPR, General Data Protection Regulation. Du kan också välja att vara anonym. Men då kan vi inte återkoppla till dig.

--

Akut felanmälan

Om din felanmälan är akut använd respektive telefonnummer som du hittar under kontakt på denna sida.

Strömavbrott

Vid strömavbrott ska du kontakta din elnätsleverantör. De flesta hushåll i Gullspångs kommun får sin el via Ellevio, men har du en annan elnätsleverantör är det den du ska vända dig till. Du ska alltså inte anmäla strömavbrott i detta formulär. Information om aktuella strömavbrott hittar du på www.ellevio.se Länk till annan webbplats.

--


Lämna synpunkt eller förslag

För oss är dialogen med er kommuninvånare viktig, eftersom det ger oss en möjlighet att utveckla och förbättra verksamheten. 

Via e-tjänst

Du lämnar dina syunpunkter, förslag och klagomål via e-tjänsten med samma namn. Länk till e-tjänsten hittar du under Relaterad information.

--

Skadeståndsanspråk eller överklaganden

Här kan du inte lämna interna klagomål, felanmälningar, skadeståndsanspråk, avvikelserapporter eller överklaganden. Det är viktigt att skilja klagomål och synpunkter på verksamheterna från den lagliga rätten till överklagan och besvär över vissa fattade beslut som kommunens medborgare har. Om du vill ha hjälp med att överklaga ett kommunalt beslut läs då mer på sidan överklaga beslut.


Sidan senast uppdaterad:

Relaterad information

Kontakt

Kommunledningskontoret
Telefon: 0506-360 00
E-post: Gullspångs kommun

Akut felanmälan av vatten, avlopp, gator inklusive snöröjning, park och hamn
Medborgarkontoret
Telefon: 0501-75 61 00

Gatubelysning
Vänerenergi, kontorstid
Telefon: 0501-637 00
E-post: Vänerenergi

Ansvarig nämnd

Kommunstyrelsen

Länkar

E-tjänst synpunkter, förslag och klagomål Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.

Formulär felanmälan gator, hamn, park, vatten/avlopp Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.

Trädfällning av riskträd på kommunal mark