Nu börjar Gullspångs kommun skicka fakturor digitalt

Från och med mitten av oktober 2025 kommer Gullspångs kommun att börja skicka ut fakturor digitalt via digital brevlåda. Det gäller för dig som är ansluten till någon av tjänsterna Kivra, Billo och Min myndighetspost.

Har du istället valt att få kommunens fakturor via e-faktura i din internetbank, fortsätter fakturan att skickas dit som vanligt.

Det här kommer att hända:

  • Digital brevlåda ersätter pappersfaktura – du som är ansluten till en digital brevlåda kommer att få fakturor digitalt.
  • Du som inte är ansluten till en digital brevlåda kommer att få fakturor som tidigare, via fysisk post.
  • Har du istället valt att få kommunens fakturor via e-faktura i din internetbank, fortsätter fakturan att skickas dit som vanligt.

Bra att veta:

  • Du får alltid ett mejl (och app-notis om du har det) när ett nytt brev kommit.
  • Du kan dela din digitala brevlåda med någon annan – om båda är anslutna till samma tjänst.
  • I nuläget gäller digitala utskick endast fakturor. Övrig post från kommunen skickas fortfarande via fysisk post.

Vill du skaffa digital brevlåda?

Välj den brevlåda som passar dig:

  • Kivra och Billo – för både offentlig och privat post.
  • Min myndighetspost – för enbart post från offentliga aktörer.

Du ansluter dig enkelt via respektive brevlådas webbplats eller app. Det är gratis, men kräver e-legitimation.

Publicerad: 15 september 2025 Uppdaterad: 15 september 2025

Kontakt

Ekonomienheten Töreboda - Gullspång0506-180 11ekonomienheten@toreboda.se