Har du istället valt att få kommunens fakturor via e-faktura i din internetbank, fortsätter fakturan att skickas dit som vanligt.
Det här kommer att hända:
- Digital brevlåda ersätter pappersfaktura – du som är ansluten till en digital brevlåda kommer att få fakturor digitalt.
- Du som inte är ansluten till en digital brevlåda kommer att få fakturor som tidigare, via fysisk post.
- Har du istället valt att få kommunens fakturor via e-faktura i din internetbank, fortsätter fakturan att skickas dit som vanligt.
Bra att veta:
- Du får alltid ett mejl (och app-notis om du har det) när ett nytt brev kommit.
- Du kan dela din digitala brevlåda med någon annan – om båda är anslutna till samma tjänst.
- I nuläget gäller digitala utskick endast fakturor. Övrig post från kommunen skickas fortfarande via fysisk post.
Vill du skaffa digital brevlåda?
Välj den brevlåda som passar dig:
- Kivra och Billo – för både offentlig och privat post.
- Min myndighetspost – för enbart post från offentliga aktörer.
Du ansluter dig enkelt via respektive brevlådas webbplats eller app. Det är gratis, men kräver e-legitimation.